Denne siden er ikke lenger aktiv.
Du blir snart ført videre til Remingu.com

Med mindre du har en tosjen browser eller PC da, selvsagt. Hvis du ikke vil bli ført videre,
trykk på esc eller X-knappen ved siden av adressefeltet, den ved siden
av oppdateringsknappen





Mål i livet

Er det noe du har lyst til å oppnå? Noe du vil bli flinkere til? Det er viktig å ha mål i livet. Det gjør alt mye mer meningsfylt. Her er noen tips til hvordan du lettere kan nå målene dine! De kan bli brukt til alt mulig, om målet ditt er å bli flinkere til å trene eller om du ønsker å få doktorgrad i noe.

1. Lag en plan over hvordan du skal oppfylle nyttårsforsettet ditt.
La det bli målbart, d.v.s. istedet for å si at du skal begynne å trene, sett deg et mål om å klare å ta så og så mye i benkpress, eller at du skal klare å jogge en time uten å krepere. Skrive ned hvor lang tid du skal bruke hver gang du trener og gjerne hvilke øvelser du skal  gjøre. Da vil det ikke bare bli enklere å få trent, men du vil også kunne vite om du faktisk har klart nyttårsforsettet ditt eller ikke.

2. Fortell venner og familie om nyttårdforsettene dine!
Du kan også skrive dem ned på ett ark og signere, og dermed henge dem opp på veggen. Dette vil gjøre at du tar forsettene mer seriøst og det vil mest sannsynlig bli mye viktigere for deg å klare å oppfylle dem.

3. Minn deg selv på hva du får igjen når du har fullt opp nyttårsforsettene dine.
Lag gjerne en liste du kan henge opp ett sted du ofte ser den.

4. Forvent å feile litt iblant.
Hvis målet ditt er å trene skal du ikke legge for mye i det om det går en uke hvor du rett og slett ikke har tid. Minn deg selv på at du bare er et menneske og at det tar tid å venne seg til nye vaner. Det er mye bedre å fortsette treningen etter en uke pause enn å bare gi opp. Om du føler for å slutte, fortell deg selv at nei, dette skal du klare. I verstefall er det faktisk lov å mildne nyttårsforsettet litt.

5. Ha bare et nyttårsforsett.
Om du vil ha flere (som meg), prøve å ha ett hovedforsett. Det er mye større sjangs for å klare å holde nyttårsforsettet ditt om du legger alt fokus på bare ett.

6. Ikke vent til nyttårsaften med å finne på nyttårsforsettene dine.
Prøv å reflektere over dem noen dager før, og prøve å tenke på hva det er du faktisk vil ha igjen for det.

7. Gjennbruk er bra, men ikke for nyttårsforsett.
 Dette vil som regel føre til frustratsjon og skuffelse.

8. Ikke ha de samme forsettene som alle andre.
Prøv å tenke hva det er du vil ha ut av dette.

9. Gi deg selv belønning hver gang du klarer et minimål.
Om dette er godteri, ekstra-tid ved TV-en eller noe ekstra godt til kvelds er helt opp til deg. Jeg har tidligere hatt noe så enkelt som å sette kryss av i en kalender jeg lagde i dagboken min.

10. Sett planene og fremgangen din ned på papir.

Ha en dagbok hvor du skriver hva og hvor mye du har gjort for å nå målet ditt. Husk å ikke gjøre alt for mye utav dette. Det virker litt mot sin hensikt om du synes det er kjedelig. Husk at bare det å sette en strek på et ark for hver gang du har gjort noe som fører deg nærmere målet er bedre enn ingenting.

Hvilke mål har du?
Stikkord:

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Helene

Helene

18, Etne

Går på Media og kommunikasjon og bor på internatskolen Lundeneset VGS. Blant interessene mine kan du finne anime, manga, Japan, fotografering, web, psykologi, lesing, filmer, musikk, sjonglering, tegning, Derren Brown, illusjon, venner og ikke minst kjæresten min. Jeg er også nylig blitt vegetarianer.

Blogglisten
Norske blogger
bloglovin

Kategorier

Arkiv

Related Posts with Thumbnails
hits