Denne siden er ikke lenger aktiv.
Du blir snart ført videre til Remingu.com

Med mindre du har en tosjen browser eller PC da, selvsagt. Hvis du ikke vil bli ført videre,
trykk på esc eller X-knappen ved siden av adressefeltet, den ved siden
av oppdateringsknappen





All søvn du trenger i et døgn på 2 timer

ADVARSEL: Det jeg skriver om i denne artikkelen er ikke noe jeg anbefaler. Å prøve på dette i virkeligheten er dumt og uansvarlig. Grunnen til at jeg skriver om dette er bare for at du skal lære noe interessant om hvordan kroppen fungerer.

Nå vil jeg at du skal sette deg ned et øyeblikk og tenke på all den tiden du bruker på å sove. Tenk om du istedet for bare å ligge å late deg, kunne brukt all denne tiden til noe fornuftig, som å spille kort med din egen skygge, eller kanskje lære å sjonglere? Vel, gjør deg selv klar. Nå skal jeg nemlig lære deg hvordan du skal gjøre slik at du føler deg uthvilt etter bare to timers søvn!

For å klare dette må du følge "the Uberman Sleep Schedule". Den går ut på at du sover 20-30 min seks ganger til dagen med fire timers mellomrom. Det beste er å bare begynne rett på ved å legge seg kl 20:00, sette alarmen på 20:30, stå opp, legge deg igjen kl 24:00, osv. Det anbefales sterkt å ha noe på et eller annet som spille et spill eller noe, hvor du er mer eller mindre aktiv.

Etter tre til fire dager kommer du til å føle deg helt elendig, men på dag 10 kommer kroppen din til å venne seg til den nye soveplanen din.

Grunnen til at dette funker er denne: Hver natt får du bare halvannen time med REM-søvn. Dette er den typen søvn som mest sannsynlig gjør at du føler deg uthvilt. De første dagene med the Uberman får ikke kroppen din noe av denne typen søvn. Heldigvis finner den etterhvert ut at det smarteste egentlig er å gå direkte inn i dette søvnstadiet med en gang du legger deg nedpå. På den måten den nemlig være sikker på at du ihvertfall får noe av det.

Derfor vil du etterhvert kunne klare deg med bare to timer søvn hver dag, og all denne søvnen blir da REM-søvn (Legg spesielt godt merke til at dette er en halv time mer REM enn det vi andre får!).

Jeg vet at dette høres veldig fristende ut, men jeg vil bare nevne at det ikke er gjort noen undersøkelser på hvilke mentale og fysiske skader denne livsstilen kan gi deg. Så før du bestemmer deg for å gjøre dette, anbefaler jeg å lese litt om hva forskning har å si om hvor viktig søvn er. Du kan begynne med denne artikkelen kalt "Livsviktig søvn".

Kilde: Cracked.com

Del

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Helene

Helene

18, Etne

Går på Media og kommunikasjon og bor på internatskolen Lundeneset VGS. Blant interessene mine kan du finne anime, manga, Japan, fotografering, web, psykologi, lesing, filmer, musikk, sjonglering, tegning, Derren Brown, illusjon, venner og ikke minst kjæresten min. Jeg er også nylig blitt vegetarianer.

Blogglisten
Norske blogger
bloglovin

Kategorier

Arkiv

Related Posts with Thumbnails
hits